+48 503 007 116, +48 606 140 423

Podwodna kinematografia podczas BSC EXPO 2017

admin · luty 17, 2017 · Bez kategorii · 0 comments

Podczas tegorocznych targów BSC EXPO organizowanych przez British Society of Cinematographers w Londynie mieliśmy okazję uczestniczyć w wykładzie Cinema H2O, przeprowadzonym przez Mike Valentine’a (IMDB) podwodnego operatora kamery.

Mike Valentine od ponad 30 lat zajmuje się realizacją zdjęć podwodnych, pokazując tajemnice podwodnego świata fanom kina. Podczas swojego wykładu Mike odniósł się krótko do historii podwodnej kinematografii, zaczynając od pierwszego podwodnego zdjęcia zrobionego w 1856 roku przez francuskiego naukowca Louis’a Boutan’a, kończąc na współczesnych technikach realizacji zdjęć podwodnych. Imponujące doświadczenie prowadzącego wykład w zakresie zdjęć podwodnych – ponad 85 zrealizowanych filmów fabularnych, wśród których znalazły się takie tytuły jak Assassin’s Creed, Piraci z Karaibów, Ultimatum Bourn’a czy też przygody najsłynniejszego agenta wywiadu Jamesa Bonda (Skyfall, Casino Royale) – pozwoliły na konkretnych przykładach zademonstrować zagadnienia związane z kulisami realizacji takich zdjęć, jak oświetleniem podwodnych planów filmowych, realizacją zdjęć z użyciem green screenów, komunikacji podwodnej czy też zabezpieczeniem i przygotowaniem aktorów do pracy pod wodą. W szczególności uwaga Mike skupiła się na jednej z jego ostatnich produkcji Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children. Zachęcam was do obejrzenia krótkiego filmu z serii Anatomy of the Scene realizowanej przez The New York Times – wywiad z reżyserem Tim’em Burtonem i jego komentarz dotyczący zdjęć podwodnych:

Poniżej klip z tymi samymi scenami, ale przed etapem postprodukcji. Koniecznie doczekajcie do końcówki filmu, warto zwrócić uwagę na sposób w jaki została zrealizowana scena, w której Emma (Ella Purnell) wydmuchuje wodę z wnętrza wraku statku:

 

A na sam koniec wisienka 🙂 Coś co za każdym razem powtarzamy na spotkaniach przedprodukcyjnych, ale nie zawsze brane jest na poważnie. Cytat z samego Tima Burtona, który komentuje proces realizacji sekwencji podwodnych podczas zdjęć do Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children.

It would be very difficult for me to shoot a whole movie underwater. Filming is a slow process anyway. But you get into water and you slow the process down tenfold.

Więcej przydatnych wskazówek, z którymi warto się zapoznać zanim zdecydujecie się na realizację zdjęć podwodnych znajdziecie we wpisie ABC podwodnego planu zdjęciowego.


Jeśli interesuje was bardziej wątek VFX koniecznie przeczytajcie wywiad z Jelmer Boskma, który koordynował proces post-produkcyjny scen podwodnych.

Sorry, the comment form is closed at this time.